Etusivu » girevoysport eli kahvakuulaurheilu » Kuulalenkki – helppoa ja yksinkertaista ja tehokasta

Kuulalenkki – helppoa ja yksinkertaista ja tehokasta

RSS FB:ssä ”tapahtuu”

  • On tapahtunut virhe; syötteen palvelin ei luultavasti vastaa. Yritä myöhemmin uudestaan.

Flickr-kuvat

Kahvakuulaurheilussa on ihan hyvä idea tehdä pitkiä sarjoja, onhan kisamatka keskipitkä (Harren mukaan keskipitkä on 2-11min) eli 10min.

Tässä yksi simppeli treeni, jota voi myös kutsua kuulalenkiksi. Kuulalenkistä voi tehdä toki miljoona erilaista variaatiota mutta tässä yksi. Idea on että tehdään lajiliikkeitä mutta vaihdetaan kättä usein ja liikettäkin, jotta saadaan sarjaan kestoa ja rasitusta koko kroppaan. Henkisesti tämä on huomattavasti helpompaa kuin suoraviivainen aikasarja ja toimii lajinomaisena yleiskuntoiluna.

1 kuula, 1min kohdalla aina kädenvaihto

2min työntö, jonka jälkeen suoraan:
2min tempaus, jonka jälkeen suoraan taas työntöjä

Ja tätä toistetaan sitten niin monta kierrosta kuin on tarpeen, esim. 12min – 30min. Ei erikseen taukoja, vaan töitä tehdään koko ajan. Voi tehdä esim. niin kauan kuin pystyy niin että tekniikka pysyy hyvin kasassa. Kannattaa laittaa myös joku piippari kuten GymBoss piipittämään minuutin välein, niin ei tarvitse muuta kuin nostaa ja vaihtaa kättä tai liikettä minuutin välein.

Advertisements

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Arkistot

%d bloggers like this: