Etusivu » rauta » SoMe ja henkilöbrändäys

SoMe ja henkilöbrändäys

RSS FB:ssä ”tapahtuu”

  • On tapahtunut virhe; syötteen palvelin ei luultavasti vastaa. Yritä myöhemmin uudestaan.

Flickr-kuvat

Anjan blogista intoutuneena ajattelin paljastaa salaisen SoMe -strategiani. Linkki Anjan tekstiin tässä:

http://kemikaalikimara.blogspot.com/2011/04/somepohdintaa-ja-superkirja-arvonta.html

Olen WYSIWYG -metodin kannattaja. Se on lyhenne sanoista What You See Is What You Get, eli saat sitä mitä näet tai jotain sinnepäin. Olen todella kiinnostunut SoMe:sta eli sosiaalisesta mediasta, ja harrastanut sitä kai jo vuodesta 2000. Lasken siis foorumit tähän samaan kastiin, SoMe on minulle tekninen alusta kommunikoida suoraan laajojen verkostojen kanssa yhteisten kiinnostusten ympärillä. Tai jotain sellaista. Kuitenkin, kyse on mielestäni ihmisten välisistä yhteyksistä, joita kaikki kivat teknologiat mahdollistavat.

Oma henkilöbrändäykseni perustuu sille ajatukselle että sitä ei ole. Kun ihminen bloggaa, facebookkaa, foorumoi tai twiittaa, hänestä piirtyy jonkinlainen kuva. Se ei välttämättä kerro koko totuutta mutta siitä saa ideaa siitä mitä tämä henkilö arvostaa, mistä on kiinnostunut, mitä yrittää tyrkyttää muille ja mistä asioista tämä tietää. Haluttu brändi voi olla vaikka ”huippuasiantuntija omalla alallaan” mutta jos käyttäytyminen on enemmän tyyliä ”itserakas aivoton spämmääjä”, en usko että homma toimii. 🙂 Uskon siis että teot eli blogin tapauksessa julkaisut määräävät loppujen lopuksi enemmän kuin sanat ja mielikuvat.

En tiedä tarkalleen minkälainen kuva minusta välittyy esim. tämän blogin kautta mutta en mieti sitä toisaalta ja vaikka miettisinkin niin en saisi totuutta kai koskaan tietää 🙂 Tai no tietysti mietin sitä, miksi ottaisin asian muuten esille! Joka tapauksessa, kirjoitan tätä pohjimmiltaan siksi että haluan kommunikoida ihmisten kanssa, jotka ovat kiinnostuneita saman kaltaisista asioista. Eli mun tapauksessa kahvakuulatreenistä, girevoy sport:sta ja sosiaalisesta mediasta.

No, joka tapauksessa, tässä se ”strategiani”:

Käytän tätä blogia ikäänkuin tukikohtana, jonne kirjoittelen kaikki avautumiset. Minulla on tätä blogia varten Facebookissa sivu, jonne nämä samat jutut linkittyvät automaattisesti RSS Graffiti -nimisellä sovelluksella.

Sivu on täällä:

https://www.facebook.com/markskahvakuula

Jos haluat saada viestejä Facebook -uutisvirtaasi tästä blogista, voit ”tykätä” tuosta sivusta. Ja, jos tekstit rupeavat ärsyttämään, voi lopettaa ”tykkäämisen”. Ajatuksena siis se että en halua linkittää näitä tekstejä varsinaiseen Facebook -profiiliini (https://www.facebook.com/markosuomi), koska en halua tyrkyttää niitä kaikille FB -kontakteille. Tuolla tavalla kukin voi tilata kiinnostuksensa mukaan mitä haluaa, ihan kuten ihan perus RSS -tilauskin. En sitten tiedä onko tämä hyvä tai paras tapa mutta minulle se toimii.

Käytän myös twitteriä, ja sinnekin menee blogista päivitykset TwitterFeed -sovelluksella. Twitter -tili on täällä: https://twitter.com/#!/markosuomi

Tämä kaikki virittely on hauskaa leikittelyä. Minusta on hauska kokeilla uusia työkaluja ja nähdä mitä niistä saa irti. Itse olen saanut paljonkin, tutustunut ihmisiin ja päässyt tekemään vaikka mitä erikoisia juttuja kahvakuuliin liittyen näiden ihmisten kanssa. Ja todella moni asia on alkanut tämän blogin kautta. Teknologia sinänsä on sivuseikka, pääasia on kuitenkin törmätä ajatuksiin ja ihmisiin. Alunperin kun tätä ajattelin että ihan  naurettavaa touhua kirjoitella treeneistään ja mietteistään tälla tavalla avoimesti nettiin mutta ihan mukavaa tämä on ollut, ja opettavaistakin. Voin suositella.

Advertisements

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Arkistot

%d bloggers like this: