Etusivu » rauta » Mitä on hyvä kunto?

Mitä on hyvä kunto?

RSS FB:ssä ”tapahtuu”

  • On tapahtunut virhe; syötteen palvelin ei luultavasti vastaa. Yritä myöhemmin uudestaan.

Flickr-kuvat

Mitä on mielestäsi hyvä kunto? Entä huono? Entä sinulle tarpeeksi hyvä? Mitä sinun pitää pystyä tekemään että voit sanoa olevasi kunnossa?

5.8.2010

Palauttava 10km kävely- ja pyörälenkki, hain pyörän huollosta. Työrytmin aloitus pitäisi sitten tehdä maanantaina, huh.

Advertisements

8 kommenttia

  1. Naina sanoo:

    Mietin juuri aamulla tätä aihetta 🙂 Hyvä kunto on sitä, että voi pyrkiä vielä parempaa suoritukseen. On siis voimaa ja energiaa tavoitteisiin. Huono kunto on kai jotain sellaista, ettei välitä itsestään ja tekee passiivista itsemurhaa.

    Joku viisaampi osaa kai antaa jotain mittaustuloksia. Cooperin viitearvot tai jotain muuta 🙂

    • Marko Suomi sanoo:

      Hyvä pointti. Ei ole kauheasti hyötyä pullistelevista lihaksista tai erinomaisesta hapenotosta jos mieli on itsetuhoinen tai totaalisen passiivinen tai toivoton.

  2. Outi sanoo:

    Onpa hyvät kysymykset. Mietin tuota juuri viime viikolla, kun mietin blogini kuvausta ”matkalla elämäni kuntoon”. Olen jo nyt paremmassa kunnossa kuin koskaan, mutta toisaalta vielä pitkän matkan alussa. Enkä edes tiedä mitä haluan pystyä lopulta tekemään. Ehkä voisin sanoa olevani hyvässä kunnossa, jos pystyn luomaan itselleni monipuolisen tavan liikkua ja jota pystyn sitten ylläpitämään ja nauttimaan paljosta liikkumisesta.

    Täällä on hyvä kirjoitus, erityisesti lopun huomautus, ettei viitearvotaulukoita kannata tuijottaa jne. http://www.fit.fi/kysy_ja_sano/asiantuntijat_vastaavat/liikunta/_a86447/mika+on+hyva+kunto/

    • Marko Suomi sanoo:

      Kiitos linkistä, tosiaan tuo loppuosuus oli todella hyvä:

      ”Unohda vastedes testitulosten vertailussa itsesi vertaaminen muihin. Älä anna suurta arvoa viitearvotaulukoille, vaan kilpaile ennemmin itsesi kanssa. Oli testimenetelmä mikä tahansa, pyri vakioimaan testitilanne ja tekemään testit samalla tavalla valmistautuneena ja latautuneena. Testin tarkoitus ei mielestäni ole saavuttaa lukuarvoja, vaan seurata harjoittelun onnistumista.”

  3. Marko Suomi sanoo:

    Olen samaa mieltä numerot kertovat vain silloin jotain kun niitä vertailee omiin aikaisempiin numeroihin.

    Aikaisemmassa harrastuksessa tiesin kuntoni sen mukaan miten monta erää jaksasin sparrata hyvässä vireessä. Nyt tiedän kunnon sen mukaan millaisia aikasarjoja ja intervalleja pystyn tekemään kuulatreenissä. Ei hajuakaan miten joku cooper menisi 🙂 Sekin kertoo paljon tuleeko oltua aktiivinen ja tekeekö mieli treenata.

  4. Teemu sanoo:

    Itselleni on muodostunut mittatikuksi se aika, kun sain 50 kg kuulalla yhden käden tempauksen ja sain vietyä 100 kg säkin olalle. Siloin selkä ja toki muukin kroppa oli hyvässä kunnossa itse elämää varten. Sitä kohti tässä nyt taas vähitellen pyritään ja olen tyytyväinen jos vielä siihen takaisin pääsen.

    • Marko Suomi sanoo:

      Huh! Etkös tuupannut bent pressinkin sillä 50kg:lla?

      • Teemu sanoo:

        Kyllä, samoihin aikoihin. Joo itse asiassa bent pressiä ja tempausta on vaikea laittaa siinä mielessä vaativuusjärjestykseen, että kumpi nyt sitten vaatii parempaa selän suorituskykyä, molemmat vaativat sitä mutta eri lailla.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Arkistot

%d bloggers like this: