Etusivu » rauta » Kuula ylös

Kuula ylös

RSS FB:ssä ”tapahtuu”

  • On tapahtunut virhe; syötteen palvelin ei luultavasti vastaa. Yritä myöhemmin uudestaan.

Flickr-kuvat

Kun kuulaa nostetaan ylös tempaamalla, punnertamalla, työntämällä, vauhtipunnertamalla, tuulimyllyllä, bent pressilla, ylösnousulla tai jollain muulla tavalla, tavoite on saada se pään päälle tukevaan asentoon. Tarkoitus on että kyynärpää ja polvet ovat suorassa, kuula on sivusta ja edestä katsottuna kehon painopisteen lähellä, selkä on suorassa, rinta on auki, lantio on neutraalissa asennossa ja asento yleensä on ryhdikäs ja rento. Rennolla en tarkoita löysää vaan sitä että turhaa jännittämistä ei tarvita. Hyvässä yläasennossa kuula on tasapainossa ja henkilö voi olla hetken aikaa ja hengittää rauhassa, voi jopa ottaa pari askelta eri suuntiin.

Aluksi kannattaa tarkistaa esim. peilistä tai kaverin avulla saako kyynärpään suoraksi ja missä asennossa käsi oikeasti on. Sitten jos on vaikeuksia, kannattaa panostaa liikkuvuusharjoitteluun ja asennon hakemiseen. Ihan peruslähtökohta on toki se että asennon saa tehtyä hyvin ilman painoa 🙂

Tuossa alla simppeli kuva:

Ja alla olevassa pätkässä vähän yhden käden työntöä.

http://www.youtube.com/watch?v=376HDVoRORw

Advertisements

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Arkistot

%d bloggers like this: