Etusivu » kahvakuulavinkit » Kaksi ilmaista välinettä kehonhallinnan kehittämiseen

Kaksi ilmaista välinettä kehonhallinnan kehittämiseen

RSS FB:ssä ”tapahtuu”

  • On tapahtunut virhe; syötteen palvelin ei luultavasti vastaa. Yritä myöhemmin uudestaan.

Flickr-kuvat

More Photos

Idea Frank Forencich:n Play Book (kiitos Jani!) ja kuvat googlen kuvahaku (ja vielä asetuksella että kuvia saa käyttää uudelleen)

Tässä ensimmäinen, kompassiruusu:

Toinen kuva:

Kuvittele seisovasi kompassiruusun keskellä. Tai vaikka piirrä sellainen jos olet hiekkakentällä ja mene oikeasti seisomaan. Oli miten oli, siinä on kahdeksan pääsuuntaa.

Keskity koko ajan keskivartaloon eli kaikkeen kylkiluista polvien yläpuolella.

Kurota jokaiseen eri suuntaan käsillä, tai yhdellä kädellä, niin että seisot kahdella jalalla. Tämän jälkeen tee sama mutta seiso yhdellä jalalla, on ok tukea toisen jalan varpailla hieman, pääasia vain että tulee hieman lisähaastetta.

Kurota jokaiseen eri suuntaan toisella jalalla, ja yritä pysyä pystyssä. Aluksi kannattaa aloittaa hitaasti ja rauhallisesti, ja sitten kokeilla lisätä vauhtia. Pääasia ei ole kova tahti vaan hallittu liike. Mukaan voi ottaa lisäpainoa myös.

Kätevä tapa hahmottaa mikä suunta on vahva ja mikä heikko. Eikä maksa mitään!

Toinen ilmaisväline on kahdeksikkokuvio:

Tuossa kuvassa on normaali kasi mutta käytä mielikuvitusta ja kuvittele että se voisi olla myös kallellaan sivulle.

Seiso paikallaan ja laita kämmenet yhteen, vaikka ristiin. Tee ensin edessä kahdeksikkokuviota vain käsillä, ota sitten jalat mukaan ja tee isompaa kuviota. Sen jälkeen kokeile kahdeksikkoa sivuttain. Ja sama yhdellä kädellä kerrallaan, ja vaikka yhdellä jalalla seisten.

Nämä kaksi voi myös yhdistää, kahdeksikkoja voi tehdä kaikkiin kompassisuuntiin.

Jos teeskentelee olevansa kolmiulotteisessa maailmassa, kompassin voi kuvitella myös eteensä, ja siinähän onkin sitten esim. kuntopallolla tehtäviä pyyhkäisyjä varten kaikki suunnat käytössä.


1 kommentti

  1. jake heke kirjoitti:

    Aikanani tein tuota 8 ilmansuunnan harjoitusta tasapainolaudalla . 8 kuviota teimme Filippiiniläisessä KALI systeemissä sekä Indoneesialaisessa PENTJAK SILAT SERAK systeemeissä!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Arkistot

%d bloggers like this: