Etusivu » kahvakuula » 2010 treenisuunnitelma

2010 treenisuunnitelma

RSS FB:ssä ”tapahtuu”

  • On tapahtunut virhe; syötteen palvelin ei luultavasti vastaa. Yritä myöhemmin uudestaan.

Flickr-kuvat

Vuosi ja vuosikymmen vaihtuu, tulossa voi olla mitä tahansa. Treenin suhteen olen miettinyt pääni puhki mitä tekisin, millä metodilla jne. Olen lueskellut Harren kirjaa (valmennusoppi), jossa on hyvin kattavasti käyty läpi urheiluvalmennusta ja yleisiä kehittymisen lainalaisuuksia. Kehittyminen tässä touhussa (GS eli girevoy sport) on omalla kohdalla avainjuttu, haluan tietää mitä pystyn tekemään omilla resursseillani. Omalla kohdalla huomaan että 2009 on mennyt vajaatehoisella treenillä, tai tavallaan ylläpitovaihteella, en saanut missään vaiheessa konetta kunnolla käyntiin. Nyt olisi siis aika tehdä sitä samaa mitä ennenkin mutta laittamalla isompi vaihde silmään. Olen jo aikaisemmin kokeillut sen tien että teen vaikka mitä kikkakolmosia (ihmeellisiä liikkeitä, outoa oheisharjoittelua jne) varsinaisen harjoittelemisen sijasta, ja en ole huomannut siitä olleen juuri mitään hyötyä. Resepti on siis: perusliikkeillä paljon töitä, oheisliikkeillä palauttavaa, kuntouttavaa ja täydentävää tarpeen mukaan.

Mennyt vuosi on ollut täynnä kaikenlaisia treenitapahtumia, isoimpia kohokohtia olivat loppuvuoden tärkeät kisat, ensimmäiset GS SM:t, Ventspils ja Tallinnan MM. Military GS eli Aaltosen LC -kisat olivat myös todella hyvä kokemus. Toivon että ensi vuodelle riittää vastaavia tapahtumia ja tilaisuuksia nostaa pommeja ilmaan. Isona inspiraation lähteinä ovat olleet muut suomalaiset kovan asenteen gireviikit, kuten simo k, kukka, johnny, jake heke, joli, himotyöntäjäperhe, kattila ja muut kisoissa käyneet, kiitos teille. GS-laji tuo näkyviin hienolla tavalla suomalaisille ominaiseksi väitetyn ”sisun” (ei luovuteta vaikka menee hankalaksi ja tuntuu tukalalta), ja palikoiden loksahtaessa kohdalleen, tekemistä on hieno katsella.

Ryhdin treenit jatkuvat Hyvinkäällä keskiviikkoisin, ensimmäinen kerta näillä näkymin 13.1. klo 18. Ne ovat kaikille avoimia kahvakuulatreenejä ulkoilmassa, jonne voi tulla kokeilemaan vaikka ei olisi kahvakuulista aikaisempaa kokemusta. Täältä lisätiedot.

Blogin lukijoille toivotan mielenkiintoista ja elämysrikasta vuotta 2010!

Mainokset

3 kommenttia

  1. arikaiko sanoo:

    Moi!

    Mä olen tainnut ennenkin tästä mainita, mutta ei kai toistossa mitään vikaa ole.

    Eli tee itsellesi ohjelma kuukaudeksi ihan paperille kirjoitettuna. Saat siitä vähän paremman kokonaisuuden kun mietit sen kerralla valmiiksi. Ja sitten noudatat sitä. Mulla menee ainakin vähän räpeltämiseksi jos teen vaan miltä milloinkin tuntuu.

    t Ari

  2. jake heke sanoo:

    Joo,ohjelma kannattaa olla ,tai homma menee fiilistelyksi!
    Hommaa skaalataan ,jos pakko! Muuten pysytään sovituissa kuviossa!

  3. Marko Suomi sanoo:

    Voisi olla hyvä idea. Toisaalta, en aina etukäteen tiedä onnistuuko treenit tiettyinä päivinä, ehkä pitäisi vain laittaa treenisessioita jonoon. Tällä hetkellä ohjelma on: LC + tempaus, tai pelkkä tempaus. Treeniä usein, määrää ylöspäin hivuttaen.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Arkistot

%d bloggers like this: