Etusivu » rauta » Kehon ikä -kartoitus

Kehon ikä -kartoitus

RSS FB:ssä ”tapahtuu”

  • On tapahtunut virhe; syötteen palvelin ei luultavasti vastaa. Yritä myöhemmin uudestaan.

Flickr-kuvat

More Photos

Olin saanut lahjaksi lahjakortin kehon ikä -kartoitukseen (kiitos Niina!), joka sitten tänään tehtiin Hämeenlinnassa 4Event -nimisen yrityksen toimesta. Alla linkki. Sain tulokseksi 23v mikä on ihan hienoa koska oikea ikäni on 31. Henkisestä iästä ei onneksi puhuttu mitään 🙂

Testiin kuului leposykkeen vaihtelut, verenpaine (tästä tuli pari miinuspistettä), rasvaprosentti (13%) sekä muutama lihaskuntotesti (rutistukset minuutissa – 60, hauiskääntö hassulla staattisella vastuksella – 60kg, seinäistunta 295s). Ei tuosta nyt mitään ihan superradikaaleja johtopäätöksiä voi vetää mutta tavallisen ihmisen terveysliikuntanäkökulmasta kahvakuulatreeni on osoittautunut mun kohdalla todella toimivaksi, koska se on ollut päärunko kaikessa treenissä jo yli kahden vuoden ajan, ja tuntuu että kuntoa ja taitoa voi viedä vielä paljonkin eteenpäin (olen molemmissa vielä ihan alkutekijöissä), jos etenee viisaasti. Verenpaine huolestuttaa jonkin verran mutta täytyy käydä vaikka puolen vuoden jälkeen testaamassa uudelleen, uskoisin että stressi ja tolkuton kahvin juonnin määrä saattaa vaikuttaa siihen.

4Event klinikka

Advertisements

12 kommenttia

  1. Tuire sanoo:

    Pitkästä aikaa piipahtamassa.. 🙂 Vai on Niinalla testien perusteella noin nuori mies – pitäisköhän passittaa Sami samaan testiin ja katsoa miten käy? 😉

    Älä suotta huolestu verenpaineesta; kahvinjuonti, unen puute ja varsinkin muut elämän olosuhteet saattavat heitellä sitä tosi paljon ja nopeastikin. Olet kuitenkin niin perusterve kaveri ja elintavat niin ok, etten usko että olisi pysyvästi koholla. Ja monillahan (kuten mulla) on vielä sitä ns. valkotakkiverenpainetta, eli mittaustilanteessa paineet on korkeammat kuin esim. kotona mitattaessa.

    Ja teillä varmaan on työterveyshoitaja tms, varmasti voit siellä käydä välillä mittauttamassa mielenrauhan vuoksi… 🙂

  2. Spolk sanoo:

    Olen samaa mieltä, kannattaa hommata kotimittari tai ns. ambulatorinen mittari (joka mittaa esim viikon ajan tuloksia) ennenkuin huolestuu.

    Meikäläisellä lääkärin mitatessa syke 120 ja yläpaine järkiään 160. Alapaine 80-85. Jenkeissä ja britanniassa en varmaan ton yläpaineen takia pääsisi edes kuntosalille, vaikka se kotimittauksessa onkin luokkaa 130.

    Noista verenpaineista on niin ristiriitaista tietoa, jenkit lobbaa rajoja, jotka venäläisten lähteiden mukaan ovat ns ”kosmonautin verenpaine” tasolla. ”Toisinajattelija” lääkärit sanoo, että varsinkin vanhanaikaisten verenpainelääkkeiden takia on kuollut enemmän porukkaa infarkteihin kuin ilman niitä.

  3. wnder sanoo:

    Istuitko sä melkein 5 min seinää vasten?!?!?!?!

  4. marks sanoo:

    Joo, poltteli hyvin jalkoja. Mut ens kerralla täytyy saada yli 5min 🙂 Ehkä tuollaiseen testiin vois mennä 10v välein ihan huvikseen katsomaan miten menee..?

  5. jake heke sanoo:

    Verenpaineesen vaikuttavat niin monet asiat. Itselläni hermostumisen jälkeen olisi lekurien mielestä aloitettava lääkitys, koska se on niin korkealla! Mutta pienellä meditaatiolla ja yö unella se palautuu yleensä norm tasolle.
    TV:ssä oli dosentti Ojutkangas? ja hän sanoi että verenpainelääkkeet auttavat noin 30 % lääkkeiden syöjiä!!
    Hankalinta oli hänen mielestä että ei voi sanoa etu eikä jälkikäteen ketkä hyötyivät siitä!!
    Kaikki kuitenkin saivat jonkin asteisia haittavaikutuksia!!
    Suosittelen lukemaan kirjan : Miten meistä tuli potilaita Jörg Blech. Der spiegelin tiede toimittaja tutkinut lääketehtaiden toimintoja!!
    Meitä viedään kuin pässiä liekanarusta!
    Tällä menolla Marko pääset vielä juniorisarjoihin alle 80 kg!!
    Joudut nostamaan 16 kg:n kuulilla kisoissa!

  6. wnder sanoo:

    Mä jäin ihan jumiin tohon 5 min seinäistuntaan… Onko toi normaali tulos treenaajalle? Tuntuu ihan älyttömän kovalta ajalta!

    Mut hei, me ollaanki samanikäsiä!

  7. marks sanoo:

    150sek ja siitä ylöspäin oli noiden listoissa hyvä aika. Vertailuryhmänä oli ilmeisesti muut kolmekymppiset miehet, eli johonkin keskiarvoihin noi perustuu. Mutta toi on helppo kokeilla, testaa ja raportoi miten meni!

    Jake heke, joo, tajusit oikein mun strategian, pari vuotta vielä tuosta iästä pois niin menen junioreihin 🙂 Paitsi voi olla että silti tulee takkiin venäläisiltä..

  8. olli sanoo:

    Siis mitä tuo seinäistunta käytännössä tarkoittaa?

  9. marks sanoo:

    Selkä seinää vasten ja jalat 90 asteen kulmaan polvista ja reidet vaakatasossa. Sitten istutaan ja ihmetellään kunnes ei enää jaksa 🙂

  10. XW sanoo:

    12 min menny seinäistunnassa hiljattain enkä harrasta muuta liikuntaa nykyään kuin kävelyä (ja venyttelyä)…..ja lopetin kesken ihan vapaaehtoisesti kun poltteli aika kivasti ja jalat tärisi:)

  11. Marko Suomi sanoo:

    12min! hurjaa 🙂

  12. Mika- testaaja sanoo:

    12 minuuttia ei ole tuossa kukaan oikeassa asennossa -tokihan ”melkein oikein” ja lähes sama kuin OIKEIN.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Arkistot

%d bloggers like this: